vineri, 8 aprilie 2011

Gladiatorul de la Şcoala din Capua

Gladiatorul de la Şcoala din Capua

stă tot timpul în pivniţă.
-Vino, îi spun, nu-i nici un pericol.
-Nici un pericol? privindu-mă-ngrozit. Dar mâna Romei?
-N-ai de ce să te temi, e secolul XX, îi zic, acelea sunt maşini
şi-n fereastra cea luminată vorbeşte preşedintele Bush.
-Ssst, îmi spune, cu degetul la buze.
-Haide, vino, îi zic, nu poţi rămâne acolo!
-Acolo e aici, (resemnat), tu nu poţi face nimic, nimic, înţelegi?
Trăieşti cu mult după prinderea mea,
aud caii, nu poţi să-i auzi,
aud zăngănitul armelor,
nu poţi să le-auzi,
văd apropierea centuriei,
tu nu poţi să o vezi….
-Bine, atunci haide repede-n casă.
-Ea nu există, îmi zice.
-Ascunde-te-n pivniţă.
-Aceasta-i un pom.
-Bine, dar eu?
-Eşti un amic inventat să-mi ţină de urât.
-Dar eu vorbesc cu tine.
-Vorbeşti în vis.
-Adio, acum, îmi zice tăios, trezeşte-te,
e prea mult sânge pentru tine
pe Via Appia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu